Titlu : Şcoala de Vară Fractal-Complexity
Durata: 1-9 iulie 2002
Loc de desfăşurare: Staţiunea Izvorul Muresului, Jud. Harghita
Motivaţie : Nevoia societăţii actuale de a evolua spre o civilizaţie a Cunoaşterii.
Grup-ţintă: tineri români cu vârste cuprinse între 16 şi 29 de ani
Beneficiari – direcţi: cei 200 de participanţii la Şcoala de vară Fractal Complexity
- indirecţi: toate persoanele care s-au interesat de activitatea desfăşurată în această şcoală de vară.
Obiective: – promovarea ştiinţei complexităţii în rândul tinerilor
- motivarea tinerilor spre un învăţământ continuu, spre dezvoltare personală continuă prin lărgirea orizonturilor lor
Rezumat : Activitatea Şcolli de Vară Fractal Complexity s-a desfăşurat în cadrul a patru ateliere astefel:
- Atelierul 3C – axat pe ştiiiţa complexităţii în 3 forme ale ei – complexitate, comunicare, comunicaţii; cele trei grupe de lucru au întreprins mici priecte de cercetare domenii distincte: activitatea cardiacă, reacţiile plantelor la diferiţi stimuli externi, zgomotul din circuitele integrate.
- Atelierul NOIMA – tema principală : „Zestre şi înzestrare la cumpăna timpului”; cursurile au privit observarea aspectelor moderne şi arhaice din societate.
- Atelierul TACIT – iniţierea participanţilor în comunicarea nonverbală
- Atelierul de presă – elaborarea publicaţiei „Izvor&Co”
Programul activităţilor:
Follow-up : Iniţiativele individuale apărute la contactul cu paradigma complexităţii urmează să se materializeze în proiecte desfăşurate de iniţiatorii lor cu sprijinul organizaţiilor de tineret participante.
Echipa : Centrul pentru Studii Complexe Bucureşti, Fundaţia Ştiinţifică Cygnus Suceava,
Asociaţia Cogito Reşiţa.
Impresii: Datorită apropierii de natură şi faptului că luam parte la cursuri în aer liber, am înţeles pentru prima dată că prin tot ceea ce descoperim despre lume, despre legile firii, ajungem să ne cunoaştem pe noi înşine. Revelaţia a fost că urmarea firească a educaţiei este comunicarea, nu înstrăinarea. Mai mult decât atât, cu ajutorul lectorilor noştri, am întrevăzut o „ordine” în lumea haotică din jur, ceea ce ne-a readus entuziasmul de a cerceta, de a învăţa continuu.